>>>فراموش کردن پسورد درویندوز xp
فناوري اطلاعات و ارتباطات
>>>فراموش کردن پسورد درویندوز xp
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 12:24

فراموش کردن پسورد درویندوز xp

همیشه یکی از مشکلات کاربران رایانه این است که احتمالاً فکر می کنند تا در صورتی که کلمه ی عبور ویندوز خود را فراموش کرده اند راهی به جز حذف ویندوز قبلی و نصب مجدد آن ندارند. اما روش های دیگری هم وجود دارد تا در صورت فراموش کردن کلمه ی عبور ویندوز XP به کمک شما می آید و شما می توانید بدون نصب مججد ویندوز و با تعریف کلمه ی عبور جدید و یا حذف کلی کلمه ی عبور هنگام شروع ویندوز بار دیگر به ویندوز خود برگردید و از آن استفاده کنید.

باید دقت داشته باشید

این ترفند احتیاج به نرم افزار خاصی ندارد فقط هنگام استفاده آن احتیاج به CD نصب واقعی ویندوز XP دارید. نکته ی دیگر اینکه این ترفند از یک نقطه ضعف سیستم امنیت در مورد کلمه ی عبور استفاده میکند و باید دقت داشته باشید تنها می توانید با این ترفند رمز حساب های کاربری ویندوز (User Account) را تعریف یا حذف کرده و نمی توانید رمز بایوس را تغیر دهید. البته رمز بایوس به راحتی با در آوردن باطری کیس از بین می رود !
 

حال جهت انجام این کار مراحل زیر را با دقت انجام دهید :

۱- ابتدا لازم است سی دی ویندوز XP شما Boot@ble باشد. حالا این سی دی را در CD Rom خود قرار داده و سیستم خود را Restart نمائید. اکنون قبل از بالا آمدن ویندوز با پیام Press Any Key To Boot From CD روبرو می شوید که لازم است جهت ادامه ی کار کلیدی را فشار دهید. پس از انجام این کار Setup شروع به راه اندازی فایل های ویندوز می کند. صبر نمائید تا این کار به اتمام برسد. اکنون به محض اینکه صفحه ی Welcome To Setup را دیدید کلید Enter را فشار دهید. حال Licencing Agreement را مشاهده نموده و کلید F۸ را بفشارید.

۲- پس از انجام مراحل بالا احتیاج به تعمیر ویندوز دارید. برای انجام تعمیر یا Repair کلید R را بزنید تا کار ترمیم انجام گردد. این عملیات چند دقیقه ای طول میکشد. پس از انجام این کار احتیاج به راه اندازی مجدد سیستم (Restart) است.

۳- حال سیستم دوباره راه اندازی می شود. پس از آن، سیستم نشان می دهد که در حال نصب ویندوز XP است. در ابتدا شما هیچ کاری انجام ندهید. پس از چند دقیقه در طرف چپ که روند نصب را نشان می دهد به قسمت Installing Device می رسیم. در این مرحله لازم است کلید های Shift+F۱۰ فشرده شود. این عمل پوشه System۳۲ واقع در دایرکتوری Windows در درایو مربوطه را باز می کند. اکنون در خط فرمان عبارت Control UserPassword۲ را تایپ نمائید و Enter را فشار دهید.

۴- اکنون دسترسی شما به قسمت حساب های کاربری ویندوز میسر شده است. حال شما می توانید برای حساب مورد نظر خود کلمه ی عبور جدید تعریف کرده و یا هیچ کلمه ی عبوری تعریف نکرده تا بتوانید بدون کلمه ی عبور وارد ویندوز خود شوید. دقت نمائید که در صورت درخواست شماره ی سریال ، می باید شماره سریال هنگام نصب ویندوز را وارد نمائید.

استفاده از این روش شاید کمی پیچیده به نظر برسد ، اما واقعاً زمانی کاربرد دارد که کلمه ی عبور فراموش شده باشد و همچنین باعث می شود تا از نصب مجدد ویندوز XP که زمان بر است خودداری گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: اموزش اینترنت و ویندوز، ،
:: برچسب‌ها: >>>فراموش کردن پسورد درویندوز xp,